Wirtualny Festiwal Wirtualny Festiwal jest interaktywną formą, w której zespoły uczniowskie z różnych miejscowości uczestniczą we wspólnej zabawie online. Festiwal będzie składał się z 7 krótkich zadań, mających na celu przeanalizowanie zjawiska współczesnych migracji i zjawiska zmiany klimatu z różnych perspektyw i punktów widzenia. Zapraszając młodzież do udziału w zabawie online chcemy również dać jej okazję do podjęcia rozmowy o globalnych współzależnościach (migracje, zmiana klimatu) w atmosferze wzajemnego szacunku.
Uczniowie i uczennice mogą wykonywać zadania i przesyłać odpowiedzi na przerwach między lekcjami. Wszystkie szczegóły organizacyjne znajdują się poniżej.
Aby wziąć udział w Festiwalu:
Na co warto zwrócić uwagę?
Bądźcie uważni i uważne na polecenia, ponieważ to w nich będziemy zaznaczać, gdzie powinna zostać opublikowana odpowiedź. Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, piszcie na Messengerze do administratora strony (https://www.facebook.com/rozmawiajmyouchodzcach/).
Jak możecie się przygotować?
Przede wszystkim musicie mieć zespół gotową na wyzwania, sprzęt z podłączeniem do Internetu oraz przynajmniej jedną osobę w zespole dysponującą kontem na Facebooku (możecie też stworzyć specjalne konto drużynowe na potrzeby Festiwalu).
|
FESTIWALOWY ROZKŁAD JAZDY Godzina 10:00 Rozpoczęcie >>>> Wejdźcie na FACEBOOKA i dołączcie do WYDARZENIA<<<< Zapoznajcie się z platformą. Przywitajcie się na wydarzeniu na Facebooku - napiszcie jak nazywa się Wasza grupa, możecie również dodać zdjęcie :)
Godzina 10.00 Zadanie 0 Godzina 10.00 Zadanie 1 Godzina 10.30 Zadanie 2 Godzina 11:00 Zadanie 3 Godzina 11:30 Zadanie 4 Godzina 12:00 Zadanie 5 Godzina 12:30 Zadanie 6 Godzina 13:00 Zadanie 7 Godzina 15:00 Koniec czasu na nadsyłanie rozwiązań Do godziny 16:00 Opublikowanie prawidłowych odpowiedzi i nazw zwycięskich zespołów
|
|
Festiwal organizowany jest w ramach projektu "Rozmawiajmy o uchodźcach. Klub Dobrej Rozmowy" realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach programu Szkoła Ucząca Się współfinansowanego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.
PUBLIKUJEMY ODPOWIEDZI:
1. Niekorzystne warunki klimatyczne stają się źródłem konfliktów zbrojnych w krajach dotkniętych suszą i klęskami żywiołowymi. Walka o dostęp do ujęć wody, zresztą często zanieczyszczonych, staje się poważnym przyczynkiem do wybuchu wojen domowych. Zmiany klimatyczne więc często czynnikami zaostrzającymi konflikty zbrojne, a więc pośrednimi przyczynami uchodźstwa. PRAWDA Dowiedź się więcej na ten temat:
Dowiedź się więcej na ten temat:
Dowiedź się więcej na ten temat:
Dowiedź się więcej na ten temat:
Dowiedź się więcej na ten temat:
ZMIANY KLIMATU A MIGRACJE: Ludzi, którzy migrują z powodu zmian klimatycznych, nazywamy uchodźcami klimatycznymi. Badania ekspertów pokazują, że do połowy obecnego stulecia zmiana klimatu wpłynie na to, że znaczne obszary Afryki i Azji staną się niezdatnymi do życia. Może to spowodować migracje ludności na olbrzymią skalę. Eksperci szacują, że do 2050 roku może wynieść 150 a nawet 250 mln uchodźców klimatycznych. Źródło: McMichael Celia, Barnett Jon, McMichael Anthony J., Artykuł An Ill Wind? Climate Change, Migration, and Health, Environmental Health Perspectives, https://ehp.niehs. nih.gov/1104375/[dostęp: 20.11.2017].
Porozumienie paryskie. Dowiedź się więcej na ten temat: https://www.consilium.europa.eu/pl/policies/climate-change/timeline/
Porozumienie paryskie to globalna umowa z 12 grudnia 2015 r. poświęcona zmianie klimatu. Akt wskazuje działania mające służyć zatrzymaniu globalnego ocieplenia na poziomie „dużo poniżej 2°C”. Dotyczy okresu po 2020 r. Główne elementy porozumienia paryskiego to: cel długoterminowy: rządy zgodziły się zatrzymać wzrost średniej temperatury w świecie na poziomie dużo poniżej 2°C względem poziomu z czasów przedprzemysłowych i starać się, by było to nie więcej niż 1,5°C wkład: przed konferencją i w trakcie jej trwania kraje przedkładały swoje kompleksowe plany działań na rzecz redukcji emisji dążenia: rządy postanowiły co 5 lat deklarować swoje wkłady, tak by można było wyznaczać ambitniejsze cele przejrzystość: zgodziły się też – dla przejrzystości i nadzoru – referować sobie nawzajem i opinii publicznej, jak realizują swoje cele solidarność: państwa UE i inne kraje rozwinięte będą kontynuować finansowanie działań klimatycznych, by pomóc krajom rozwijającym się zredukować emisje i uodpornić się na skutki zmian klimatu. |
Za nami Wirtualny Festiwal #PunktyWidzenia! Było to wyjątkowe wydarzenie, w ramach którego kilkanaście grup uczniów i uczennic wraz z nauczycielami i nauczycielkami z całej Polski mogło dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami.
W Festiwalu aktywny udział wzięło 12 zespołów z 9 szkół. Prezentujemy drużyny biorące udział w wydarzeniu:
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczniom i uczennicom oraz nauczycielom i nauczycielkom zaangażowania w rozwiązywanie zadań i dzielenie się swoimi pracami i odpowiedziami z innymi drużynami biorącymi udział w wydarzeniu. Dziękujemy za wszystkie podjęte przy okazji akcji rozmowy na ważny z perspektywy lokalnej i globalnej temat współczesnych migracji i zmiany klimatu. Poniżej prezentujemy wyniki Festiwalu i dołaczamy DYPLOMY DLA DRUŻYN (aby otworzyć dyplom należy kliknąć w nazwę szkoły):
I MIEJSCE Morąg 1 z Zespołu Szkół Licealnych w Morągu Grupa 2 z Gimnazjum w Czerminie Koziołki z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr1 w Jeleniej Górze Owieczki z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr1 w Jeleniej Górze Grupa 1 z Gimnazjum w Czerminie
II MIEJSCE Prostkowianie ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Prostkach Klasa 5 a ze Społecznej Szkoły Podstawowej im. Rady Europy w Lubinie Matejki ze Szkoły Podstawowej nr 4 im. Jana Matejki w Bolesławcu
III MIEJSCE Morąg 2 z Zespołu Szkół Licealnych w Morągu Białe Śniegi ze Szkoły Podstawowej w Bargłowie Kościelnym GRATULUJEMY! |