DROGIE ZESPOŁY,
witamy Was w czwartym dniu Wirtualnego Festiwalu z okazji Tygodnia Edukacji Globalnej 2020
Dziś przyjrzymy się wyzwaniom i zagadnieniom związanych z ochroną środowiska zrównoważonym rozwojem. Dotychczas dowiedzieliście i dowiedziałyście się już czym są Cele Zrównoważonego Rozwoju (CZR) i dlaczego chcemy je zrealizować. Przejrzeliście/łyście się zagadnieniu migracji oraz zmianie klimatu. Teraz zapraszamy Was poznania i wspólnego zastanowienia się kto wpływa na los środowiska oraz ludzi.
KROK 1
Razem: naukowcy i naukowczynie na świecie na rzecz zrównoważonego rozwoju
Zaraz poznacie sylwetki naukowczyń z różnych części świata. Przygotowana prezentacja przeprowadzi Was przez pracę nad krokiem 1 - przeczytajcie uważnie kolejne wskazówki i fazy działania.
W tym kroku najlepiej żebyście byli ze sobą w stałym kontakcie.
Indywidualnie zaznaczcie na Menti max. pięć Celów Zrównoważonego Rozwoju (CZR), które realizuje naukowczyni, którą poznaliście (link w prezentacji).
Jako grupa zdecydujcie, które trzy CZR wybierzecie jako te głównie realizowane przez naukowczynię i dlaczego - wybierzcie jedną osobę, która wpisze wasze ustalenia na Padlecie.
Sprawdźcie jak to zadanie rozwiązały inne grupy? Czy odpowiedziały podobnie do Was?
KROK 2
Razem: Europa na rzecz zrównoważonego rozwoju
Teraz przyjrzyjcie się jakie działania i sposoby realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju podejmuje Unia Europejska. \
Przed Wami prezentacja z zagadką!
Zadanie do rozwiązania na Padlecie poznacie po rozwiązaniu zagadki. Powodzenia!
KROK 3
Razem: Każdy na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Poznaliście naukowczynię, której pasja, intensywna nauka i praca wprowadzają na świecie pozytywne zmiany i sprawiają, że nasze środowisko oraz społeczności stają się zdrowsze i silniejsze. Wiecie również, że w Unii Europejskiej powstał plan przekształcenia gospodarki, w którym istotną rolę będą odgrywały środowiska lokalne i naukowe.
Teraz zachęcamy Was do działania, które wymaga użycia Waszej wyobraźni i kreatywności. Przypomnijcie sobie dzień 1 Festiwalu, Krok 1 i jedną rzecz na świecie, którą chcieliście zmienić. Czy macie pomysł na zmianę tej sytuacji? Wspólnie ustalcie propozycję rozwiązania w formie działania i sylwetkę osoby, która wprowadzi to rozwiązanie.
Opiszcie na Padlecie proponowane rozwiązanie oraz stwórzcie wizytówkę osoby/osób, które mogłyby takie rozwiązanie wprowadzić (np. rozwiązanie: aplikacja skanująca produkty i potrawy wyliczająca zużycie wody do produkcji poszczególnych produktów — wizytówka osoby: osoba studiująca informatykę, kreatywna, zainteresowana ochroną środowiska i otwarta na współpracę itp.).
Przyjrzyjcie się wynalazkom Waszych sąsiadów i sąsiadek na Padlecie. Prześlijcie serduszko i skomentujcie, dlaczego spodobała Wam się propozycja Zespołu.
Przedyskutujcie między sobą, jak wprowadzenie danego działania zmieniłoby nawyki ludzi lub sytuację na Ziemi, możecie wpisać to na Padlecie.
Zastanówcie się na koniec, czy chcielibyście stworzyć lub zrobić „coś”, co pomoże Ziemi (naturze i ludziom). Czy wiecie, czego musielibyście się nauczyć, by w przyszłości stać się naukowcem i nauczkowczynią w interesującym Was kierunku? Pomyślcie o tym w wolnej chwili lub porozmawiajcie na ten temat z kimś bliskim.
Zachęcamy Was do dodatkowych działań:
- przeczytania Przewodnik dla uczennicy i ucznia,
- zrobienia zadania O przyszłości bez stereotypów,
- zajrzenia na stronę >>Mapa Karier<<,
- założenia w szkole klubu naukowego/przyrodniczego, badania zjawisk i tematów, które Was interesują i wspólnego opracowania rozwiązania danej sytuacji, włączając w działania całą szkołę.
DROGIE ZESPOŁY!
WŁAŚNIE UKOŃCZYLIŚCIE OSTATNIE FESTIWALOWE ZADANIE. GRATULACJE!
MAMY NADZIEJĘ, ŻE SPĘDZONY WSPÓLNIE CZAS BYŁ DLA WAS CIEKAWY I INSPIRUJĄCY.
CHCIELIBYŚMY ZAPYTAĆ WAS, JAK SIĘ BAWILIŚCIE I CO WAM SIĘ NAJBARDZIEJ PODOBAŁO (A CO MNIEJ). BĘDZIEMY WDZIĘCZNE ZA WASZE OPINIE POZOSTAWIONE W
Ostatnie zadanie to nie koniec atrakcji. Zapraszamy Was na jutrzejszy Webinar >> "Czy słowem można zmieniać świat".
DO ZOBACZENIA!